2010-09-01

Den 20 september ska Marcus opereras för sin skolios. Jag är livrädd. Har ärligt talat inte lust till något längre....Vill bara att dagarna ska försvinna fort som satan :(

"Man ska inte visa sin oro inför sina barn", sägs det. FUCK, säger jag tillbaka! För hur fan ska jag kunna dölja min oro??? Marcus ser och vet hur orolig jag är - och jag tänker inte kväva den "bara för att det ska vara så"! Marcus mår varken bättre eller sämre av min oro, och jag vägrar betè mej som nån jävla skådespelare.....

Folk har så mycket åsikter så jag blir alldeles gråtfärdig ibland.

Det är bl a om Nemos ständiga tuttande på sin napp! Han är en nappfanatiker - that`s it - och jag tänker inte skynda vad gäller nappen heller.
Blöjorna: bakslag där oxå, men låt så vara. Tids nog blir han både nappfri och blöjfri så om folk bara kunde vara så vänliga att backa ett par decimeter så att jag kan få ha min unge ifred.....

Jag funderar: har jag NÅGONSIN lagt mej i hur andra fostrar sina ungar (om det inte handlar om en fara för barnet alltså)? Nej, jag tror faktiskt inte det. Jag bryr mej faktiskt inte.
Jag skiter högaktningsfullt i om en 5 åring går runt med blöja, och även om jag kan tycka saker om det , så skulle det aldrig falla mej in att säga det till den personen, eller klaga. Vad hjälper det mej liksom? Och vad hjälper det den personen om jag klagar på hennes unge som bär blöja vid 5 år?
****************************

Jag mår inte bra. Jag är orolig och just nu tänker jag låta Nemo ha sin jäkla napp och sin blöja tills jag kommer hem från Linköping och jag ser att Marcus mår bra! Jag månar mer om Marcus välmående än om en jävla napp! Så är det.

2 kommentarer:

  1. Min minsta hade napp till han var 6 år,folk har så jävla mycket åsikter.Gör det som känns bäst för dig och Nemo!Min minsta son har även blöja på natten fortfarande,han är 10 år...han är sängvätare.Vi har provat tabletter,larmmadrasser och allt möjligt.Men pga hans adhd får han utbrott när larmen väcker honom.Hans läkare säger att det växer bort.Jag tror på henne,min mellanson hade detta problem tills han var 10 år.Kramar om dig

    SvaraRadera