2010-12-08

Jaha...

...så har jag fastnat vid datorn igen - timmarna här har sprungit iväg och någon "egentid" med Nemo har inte hunnits med..*pustar* . Det lät ju så bra när vi var på "föräldrastödet" idag - där vi pratade sååå varmt om att minsann "ha-egentid-med-Nemo-så-han-blir-lugnare"-metoden! Men vad gjorde jag istället för att gosa med min egen unge när jag hämtat han från dagis??? Jo, givetvis satte jag mej genast vid datorn! Varför blir det på detta viset? När jag vill ha det på ett annat vis....

Föräldrastödet är bra. Inget snack om saken. Men det som sägs ska genomföras i praktiken oxå, och det är inte det lättaste.

Min man och jag ska iallfall gå en "mini-komet"-utbildning - och snacka utifrån just Nemo och hans ålder. Jag tror att det kan vara bra. Förhoppningsvis lär vi oss mer hur vi ska göra för att minska på utbrotten och hur vi ska få en bättre relation med Nemo - det vinner ju hela familjen på. Och - hör och häpna: detta är första eftermiddagen/kvällen på mycket länge, som Nemo varit lugn - alltså inga utbrott! Livet är underbart ibland!



3 kommentarer:

  1. Känner igen mig själv.Jag kan tänka idag när minstingen kommer hem ska vi gosa o mysa bara han o jag.Vad gör dumma jag istället,jo sitter o hänger vid den jävla datorn...blir så trött på mig själv.Har anmält mig till kometutbildningen,men det är väldigt lång väntetid här.Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Nettan!

    Vad snällt att du länkar till min sida! Kanske inte det allra bästa ifall du försöker komma bort från sockerberoendet... ;-)

    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  3. Mallan: Hoppas ni får tid snart, kram.
    TeFrossa: klart jag länkar till din underbara sida! Ska beställa inom kort! Te är nog en "snäll" dryck om man jämför med många andra :)

    SvaraRadera