2010-12-24

Dag 26 - Mina rädslor

Jag är rädd för att dö. Livrädd. Det har jag alltid varit men ju äldre jag blir desto räddare blir jag och desto mer tänker jag på döden. Fruktansvärt.

Jag är rädd för spindlar. Hatar dom små jävla krypen....Tycker t o m det är äckligt att ta i Nemos plastspindlar. Hua!

Jag är konflikträdd. Oerhört konflikträdd. Fast egentligen vet jag inte om man kan kalla det för "rädsla" att inte våga ta en konflikt...Jag är inte rädd på samma sätt som dom 2 översta exemplen, men jag känner ångest och jag känner mej "olustig" om jag måste ta en konflikt med någon...

Jag är rädd för höjder. Får svindel och tror jag ska trilla ner och dö. Usch.

Jag är rädd för att åka båt. Hatar vatten. Hatar allt levande som finns där under - och därför är jag oxå rädd för att vistas på vatten - för tänk om jag skulle trilla i eller om båten skulle sjunka? Gode Gud....

Jag är rädd för ganska mycket, upptäcker jag när jag skriver ner det i bloggen....Kanske borde jag bearbeta en del av det och försöka bli kvitt mina rädslor?

God Jul på er - hoppas tomten kommer och att ni får äta god mat med trevligt sällskap.

2 kommentarer:

  1. Allt som du räknade upp är jag också rädd för =(
    God jul o kram <3

    SvaraRadera
  2. Usch då...vi får kämpa emot rädslorna tillsammans. God Jul du oxå.

    SvaraRadera