2010-03-19

Orättvisor

Jag hatar orättvisa.
Jag avskyr människor som inte känner empati, som inte vill hjälpa andra människor. Jag avskyr verkligen sådant.

Det jag avskyr mest av allt - är att rasismen ökar. Att människor blir mer och mer inskränkta.

Jag förstår faktiskt inte hur man bara kan "gilla sin sort" - vad är det för fel på er? Vad får er och tro att ni på något sätt är bättre än människor som te x är svarta? Vem har lärt er detta? Vem har fått er att få en sådan sned bild av mänskligheten?

Jag satt på facebook idag (som vanligt), kikade runt lite och hamnade hos en person som har just dessa åsikter - rasistiska åsikter.

Helt plötsligt hamnade jag på lite länkar hos denna person - och till min förvåning så var det där en länk till Joakim Thåström! Mikael Wiehe! Hur i helvete kan man lyssna på Thåström och samtidigt rata människor av annan hudfärg? Har ni inte en jävla aning om VAR den artisten står - i fråga om politik? Man behöver inte ens vara speciellt kunnig för att förstå vad hans texter står för....Jag hade inget sagt om det hade varit en länk till Carola - men va fan: Thåström! Thåström som är så vänster man någonsin kan bli!

Är man främlingsfientlig så bör man dessutom veta vad det innebär!

Jag blir galen av olycka. Jag blir fullständigt galen på detta hat! Varför inte ens försöka se något gott i varje individ?


2 kommentarer:

  1. Jag kunde inte ha sagt det bättre själv! Men så många är låtsas-rasister med, o vet inte vad ordet rasist betyder en gång. Ja jösses, det är bara att skaka på huvudet år dårarna! Vad annars ska man göra?
    *kramen*

    PS: Fin blogg! Visste inte att du bloggade förrän tidigare idag... :)

    SvaraRadera
  2. Kram du med . Jodå, jag har blogg - hade 2 st förut med hann inte med dom...Nu har jag startat denna - vi får se hur mycket jag hinner ;)

    SvaraRadera