2010-08-02

Finns det någon fjortis som fortfarande bär napp eller blöja? Nä, tänkte väl det.

Det är ett jävla tjat från alla håll och kanter, om pott-träning och "inte-ska-väl-du-ha-napp-som-är-så-stooor"! Men min plutt är faktiskt inte "stor" - han är inte ens för stor för napp! Det var faktiskt JAG som lurade in honom i nappträsket - ska jag då vara så jävlig att jag tar bort hans goa trygghet? Han fick napp redan på BB, 1 dag gammal - han har haft den varje dag i snart 3 år - jag tänker inte tvinga honom till något. Han slutar med napp och blöja när han är redo.

Varför börjar folk tjata så fort ungen börjar närma sej 3 år? Vad är det för magisk ålder som gör att alla barn måste sluta med napp och blöja? Varför inte ta det lugnt? Tids nog VILL han kissa och bajsa på toaletten - tids nog VILL han ge nappen till tomten eller till en bäbis, men JUST NU vill Nemo fortfarande vara bäbis och vad är felet med det?

Som vanligt hämtade jag honom på dagis idag...."Mammaaaaa" skriker han överlycklig när jag kommer, och trevar genast efter tutten och snutten (filten) som ligger på hyllan. Självklart får han båda. Dagisfröken rynkar lite på sina buskiga ögonbryn och muttrar "Nja, det är ju tur att han har regler här på dagis iallafall..."

VADDÅ TUR?????? TROR HON ATT VI HAR REGLERFRITT HEMMA ELLER?????

Låt mitt lilla hjärta få ha kvar sin napp och sin snuttefilt och sin Maja och sin blöja - låt honom få ha kvar sina älskade saker tills han är redo att lämna dom frivilligt. Tjatet och pikarna hjälper varken mej eller Nemo - det blir bara värre.
**************************

Ett råd till alla föräldrar som tror att ungen kommer bära napp och blöja tills 15 års-dagen:Det kommer aldrig att hända. Koppla av.

Om ni fortfarande går omkring och är oroliga över detta, så råder jag er att söka hjälp. Nu.

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag halkade in här genom en tråd på FL.
    Den där inredningstråden..såg att du var insnöad på Shabby Chic :)

    Du skriver oerhört bra. En sådan där blogg jag återkommer till- o jag läser BARA inredningsbloggar :)

    Må så gott. /Sophia

    SvaraRadera
  2. japp håller med dig mig veterligt finns där ingen som har napp vid den åldern. på mig tjatades det om att barnen inte ska sova i mammas säng, likadant där finns inga 17 åringar som måste sova hos mamsen inte när min son var 10 sa han nått om att nej nu är jag nog för stor för sånt.. och jo då var det nog så

    SvaraRadera
  3. Sophia: tack - det värmer :)

    SvaraRadera
  4. Malix: ja det finns folk till allt ;)

    SvaraRadera