2011-08-08

Hallåååå!


Dags att uppdatera bloggen - tycker ni inte?

Som jag berättat tidigare: när jag finner intresse för saker som intresserar mej MER än mitt bloggande - då glömmer jag bort den! Så är det - tyvärr. Och intresset är fortfarande att virka! Jag finner ett inre lugn i mitt virkande, och nu har jag även fått ett namn på facebook: "nettan virkar". Gå gärna in där och kolla !
**************************************

Vad har hänt sedan sist då?

*Jag har tatuerat mej igen. Kolla min profilbild på face (höger sida på bloggen härinne) - där sitter den som smäck! "Det är ni som är dom konstiga - det är jag som e normal" står det! Thåströms ord givetvis! Min Gud.
*************************************

*Jag ska göra en ny plastikoperation. Jag har fått många negativa kommentarer, och många som undrar "varför".....Varför???? Därför att jag vägrar acceptera mitt häng på magen som jag fick efter snittet med Nemo! Är det så konstigt???

Jag vet - jag väger inte för mycket och jag är inte fet - men det är inte det som d handlar om. Det handlar om att skära bort en bit från magen så att jag blir lika platt som jag var för 4 år sedan! Jag kan inte TRÄNA bort "hänget". Jag kan inte BANTA bort hänget heller. Så vad gör jag för att må bättre? Jo, jag gör en operation! Svårare än så är det inte.

Folk köper nya bilar, nya fina hus, ny inredning (möbler för 100.000 tals kronor - jag vet därför att min man jobbar på MIO), folk tatuerar sej, går till frissan och köper kläder till förbannelse! Men när man råkar nämna att man hellre lägger pengar på en skönhetsoperation - då tycker folk man är knäpp!

Risker? Japp - komplikationer finns alltid -men den risken tar jag! Och risken att dö är större i trafiken än att jag dör när jag opererar mej.

Låter jag irriterad...? Sant. Jag ÄR irriterad. Frustrerande att folk skrattar mej rakt upp i ansiktet när jag säger att jag ska göra en bukplastik :( Vad vet ni egentligen om mitt "häng"- ni ser väl inte mej naken????
**********************************

* Försäkringskassan gav mej sjukpension. Jag är glad över detta - mycket glad. Känner mej inte redo för någon arbetsträning....
*********************************

Min lilla guldklimp Nemo är snart 4 år (tiden går fort) och just nu är han jobbigare än jobbigast...Jag har funderat mycket kring honom (om han är en "normal 4-åring) eller om han faktiskt kanske har någon slags bokstav.....Dagiset har varit stängt i 5 veckor och Nemo har mer eller mindre tagit död på hela familjen....:( Hemskt att säga, men tyvärr är det sant....

Jag HOPPAS att det är en trotsålder han befinner sej i - men fortsätter det så får vi spinna vidare och försöka söka hjälp....

Nu ska jag återgå till mitt virkande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar