2010-05-06

Den förbannade almanackan...

När man har fyra barn -

fast 3 hemmavarande - är det ett rent helvete att få ihop vardagen - allt som oftast - speciellt när man själv lider av ett funktionshinder.

Maj månad och full av tider att passa. Min almanacka är fullklottrad och mitt huvud sprängs vilken sekund som helst. Tandläkaren, BUP-besök, utvecklingssamtal, extra samtal med Marcus nya lärare inför högstadiet, familjerätten, ortopeden och BVC. Hade jag nu haft ett arbete oxå så hade jag nog hamnat på psyket direkt.

Hur fan får folk ihop sin vardag? Hur lyckas man utan att bryta ihop fullständigt?

När man ringer och ska försöka boka om ett möte eller ett besök, då låter det så här:

- Jag måste tyvärr lämna återbud - min pojk hade tid hos er bla bla bla...

- Okej. Då ska vi titta på en ny tid. Vi ska seeeeee häääär.....Går det bra på onsdag nästa vecka klockan 10.00?

- Jadå, det funkar alldeles utmärkt (säger jag utan att först ha kollat min almanacka).

- Bra, då bestämmer vi det.

När jag sedan kollar i min redan fullbokade almanacka så är det alltså redan 2 besök inplanerade den "onsdagen"! VAD TÄNKER JAG MED???? Och hur ska jag orka ringa tillbaka?

Jag "glömmer" ringa återbud och det kommer en påminnelse på posten + en räkning. Tack så jävla mycket....

Maj månad och mitt liv är rörigt. Jag har nästan lika mycket inplanerat i Juni - vi får se om jag överlever tills dess....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar