2010-05-06

Besatt.

Man kan ju tro att jag är besatt av min vikt......Jag skriver ju allt som oftast om vikten på facebook. Men: så är faktiskt inte fallet - sen får ni som TROR det faktiskt tycka vad fan ni vill.

Så här ligger det till:

Jag vill leva ett hälsosamt liv. Att banta behöver inte alltid betyda att man vill vara smal och vacker. Att banta hälsosamt (att vägra nutrilett och sån skit) är oftast ett steg till ett bättre välbefinnande och ett längre liv.

Sedan jag gick med i viktväktarna, har jag fått ett helt annat synsätt på detta med mat. Mat har för mej nämligen alltid varit något man glufsar i sej, något man vräker i sej för att mat är så förbaskat GOTT!Att kunna NJUTA av mat, och äta sakta, och äta tills magen känns "lagom", har för mej aldrig existerat.

NU har jag lärt mej att njuta av maten. Jag har även lärt mej att äta sunt, OCH för er alla som tror att viktväktarna bara kör med lightprodukter så är även det fel. Viktväktarnas mat är UNDERBAR, och är som vanlig mat - det som skiljer är att det är mer grönsaker och att man ska äta mindre portioner.

Det finns många sätt att gå ner i vikt på, bl a Extravaganza - där man ska späka sej med soppor tills man nått sin målvikt.
Jag vägrar späka mej - jag ska har riktig mat. Därför blev jag medlem i viktväktarna och jag ångrar mej definitivt inte.

Dessutom är min man överlycklig - hela familjen äter VV:s mat och alla fullkomligt älskar den.

Återigen: jag bantar inte bara för att känna mej snyggare (som somliga gnyr över). Jag tänker gå ner 10 kilo - dels pga av att jag ska ORKA mer med Nemo. Dels för att maten jag äter nu är mer hälsosam.

Konsulenten berättade att hon nyligen hade två medlemmar som - trots magsäcksoperation, gått upp alltihop igen. Tydligen kan man det. Äter man "fel" mat så kan man alltså gå upp hela skiten igen. Och hon frågade sej om det verkligen skulle behövas en sådan operation - hon menade givetvis på att man kunde äta bra och ändå hålla vikten nere. Och även om hon naturligtvis förespråkar VV så har hon ju trots allt en poäng. Man går nämligen ner med deras metod.

Jag har gått ner 1 kilo på en vecka med deras hjälp. Inte ens med 5 träningspass i veckan, gick jag ner så mycket på en gång.


Jag är på god väg till ett hälsosammare liv. Jag mår redan bättre, sover bättre och känner mej piggare. Och det är jag väl värd?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar