2010-08-16

När jag utreddes för min ADHD, så stod det i mina utredningspapper att jag har dåligt arbetsminne. Det märks speciellt när det handlar om viktiga saker såsom ungarnas skolgång...

Jag har aldrig kunnat hålla i ordning på papper. När jag var ensamstående var det verkligen kaos, och lärarna ringde hem ofta och frågade varför jag missat det och det mötet. Frustrerande.

Idag skulle jag och Marcus vara på ett möte tillsammans med läraren,
innan skolstart på fredag. Jag missade det oxå. Stackars Marcus.....Jag förstör ju verkligen för honom och Sandra.

Det värsta är att Marcus fungerar som mej. Så när han kommer hem från skolan, så glömmer han att lämna alla viktiga papper till mej, och jag glömmer att fråga om han har några! Det råder kaos.
Skolan kan ju lämna mejl, men den glömmer jag oxå att kolla!

Min man kollar mejlen iof, men han har ju mycket att tänka på i jobbet, så det finns dagar då han oxå glömmer.

Marcus börjar 7:an på fredag. Det är alltså superviktigt att allt fungerar, med föräldramöten och papper.
Jag fick tips från en vän, att ringa lärarna och berätta om våran situation. Kanske borde det.....

Ska även ta upp detta med min psykolog.

Min medicin hjälper inte mot minnet, tyvärr. Önskar den gjorde det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar