2011-04-26

Tråk!

Är det att banta! Riktigt jävla tråkigt!

Dom där snygga brudarna man ser i alla tidningar - med bländvita leeenden och getingmidja - är dom verkligen lyckliga? Visst - vem vill inte ha en snygg kropp liksom - men att gå runt som en barbie utan att kunna lyxa till det ibland - nej då får det hellre vara!

Egentligen bantar jag inte. Jag vill bara leva lite hälsosammare och bli av med mitt sockersug....Men när jag försöker leva sunt, så insèr jag hur tråkigt jag har! Jag springer min löparrunda varje dag - äter bra mat - men längtar mej sönder och samman efter helgen då jag kan dricka mitt goda äppelvin och mitt underbara godis! För visst tänker jag fortsätta unna mej - men på helgerna- är det tänkt.....Och hur roligt blir livet egentligen då, när man "bara" får gotta sej på helgerna???? Och när dessutom varenda kotte står och käkar glass vart man än befinner sej! *Pust*

Hur överlever alla som kör efter Anna Skippers regler? Eller GI? Eller någon annan jäkla diet - där allt det goda är uteslutet!
Visst - viktväktarna är bra - men eftersom det ska räknas propoints där så kan man ju inte äta för mycket av något.....

Jag mätte min midja igår med måttband och mätte 81 cm. Helt i sin ordning alltså! Inget att hänga läpp för alls......Ändå vill jag gå ner ett par kilo och gärna minska några centimeter till...Jag är ju aldrig nöjd ni vet! Men livet som hälsosam är - ärligt talat - inget roligt alls. Får jag inte unna mej något så kan jag lika gärna gå och dö.....Helst vill jag unna mej lite varje dag - men då händer det ju inget på vågen!!

Kanske lär man sej att leva sunt - och att det blir som en vana? Jag vet inte - just nu är det bara jävligt tråkigt, som sagt......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar