2011-11-12

Glömt bort min blogg....

Förlåååååt alla mina bloggläsare! Jag har haft alldeles för mycket att stå i - helt glömt bort att blogga :( Skriver ett inlägg nu, och hoppas på att jag har energi nog att fortsätta skriva.....För energi har jag men bara till mitt största intresse just nu: att virka!Helt otroligt roligt!


Nåja....Förutom att virka så har jag gjort min efterlängtade bukplastik och satan i gatan vad ont det gjort! Trodde då aldrig att en bukplastik skulle ta SÅ jävla hårt på kropp och psyke! Men ångrar mej? ALDRIG! Jag vantrivdes med min muffinsmage och nu är den borta!


Nu vill ni säkert se före och efter bilder, och här kommer dom: Detta är efterbilden (jag är så oteknisk så jag vet inte hur man får dom omvända). Nedanför är alltså hur jag såg ut innan!






VEM vill inte bli platt????
Jag har fått så mycket jävla kritik för min operation, och jag har varit VANSINNING - men nu bryr jag mej faktiskt inte ett dyft! Avundsjuka? Ingen aning! Men JAG är supernöjd och det var värt varenda öre :)

Kroppen har alltid betytt mycket för mej. Att vårda sitt yttre är för mej lika viktigt som att vårda sitt inre och många gånger går dom 2 sakerna faktiskt hand i hand! Mår du inte bra på utsidan - tja då kanske du inte mår så jävla bra på insidan heller....?Och tvärtom.

Många är av den åsikten att det bara är trafikskadade som ska få göra en plastikoperation och jag ställer mej frågan: hur vet ni som är av den åsikten att inte vi med tex muffinsmagen mår lika dåligt av vårat utseende som den som blivit deformerad i en trafikolycka??? Och varför ska jag gå till en psykolog och "bearbeta" något som jag vill bli av med??? Och nej: jag tänker inte acceptera att min kropp förändras pga barnafödande - jag ska kunna känna mej vacker oavsett hur många barn jag föder.

Man väljer vad man vill lägga sina pengar på och man väljer (tack och lov) , vad som är viktigt för en själv...


Slutdiskuterat. Eller inte. Ni kan ju alltid kommentera i min blogg :)

2 kommentarer:

  1. Helt rätt, gumman... Man gör det som känns viktigast för en själv! Hade jag haft råd med en plastikoperation, då hade jag fixat både nya bröst samt lite annat ;) För efter att ha ammat 2½ barn så har liksom inte brösten sin ursprungliga form o spänst längre, o det vantrivs jag med. Hade jag haft råd så hade jag opererat dom för längesen... Varför tror vissa att dom har rätten att avgöra vad som är bäst för en annan människa? Idiotiskt, säger jag bara... Idiotiskt!
    Vad fin din mage blev! :)

    SvaraRadera
  2. Klart man gör det som känns rätt för sig själv!Fattar inte varför folk gnäller om såna saker,dom har för lite att göra.Kram <3

    SvaraRadera