2011-03-18

Kyäni "slår ut" min medicin?

Igår kväll var jag på en föreläsning om hälsa. En näringsterapeut berättade om hur viktigt det är att sköta om sin kropp på bästa sätt, om cellernas uppbyggnad och om allt annat man bör veta vad gäller kroppen. Intressant och lärorikt på alla sätt.

Föreläsningen handlade också mycket om en juice som heter "Kyäni". Jag hade aldrig hört talas om detta tidigare, men visst - hade jag kunnat betala 450 kr i månaden för juicen så hade jag gjort det. Tror jag iallafall. Den är säkert bra, och speciellt för folk som har värk och skit i kroppen. En kvinna med fibromyalgi hade tydligen blivit helt fri från sin sjukdom pga juicen....

Nåväl. Vi fick lite smakprov på juicen. Jag fick med mej 2 extra hem. Näringsterapeuten sa att om man tar medicin, så bör man vänta 4 timmar innan man tar juicen, annars kan den "slå ut" medicinen.

När klockan ringde i morse, glömde jag givetvis bort vad hon sagt om 4 timmar....Jag klämde i mej min Strattera, och efter ytterligare 30 minuter tog jag alltså juicen.

Av Stratteran blir jag trött. Skittrött. Idag blev det annorlunda. Mycket annorlunda. Jag blev superpigg. Överspeedad. Tog bussen in till stan i värsta snöovädret, shoppade lite, pratade sönder varenda anställd i varenda butik, fikade, och fortsatte så även när jag kom hem. Jag var glad samtidigt som jag var irriterad och lättstött. Precis så som jag är utan medicin. Alltså: skitjobbig!

Såhär ett par timmar senare så förstår jag att juicen helt enkelt "slog ut" Stratteran. Det måste vara så. Någon annan förklaring har jag inte....

Näringsterapeuten sa att vi med ADHD bör halvera vårat intag av juicen, eftersom man lätt blir väldig överaktiv och pigg av den, men inte fan trodde jag att man skulle märka effekt på en gång!!! Dom flesta känner effekt efter ett par månader!

Kanske hade jag inte märkt så stor effekt om jag väntat 4 timmar efter att jag tagit min medicin? Jag vet inte....Men det skrämmer mej att en juice kan ha en sådan stark effekt.....En juice! Här kan ni läsa om den förresten:http://www.kyänisverige.se/

Smakproverna är slut - tack och lov. Jag behöver verkligen min Strattera. Jag trivs inte med min ADHD - och omgivningen tycks inte heller gilla den....Och Juicen ska jag nog akta mej för....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar