2011-03-01

Gudarna måste skoja med mej....

..eller så är det jag som bara har haft en jävla otur den sista tiden.

Sedan januari 2011 (detta året alltså) har detta hänt:

*Jag och Alex (som var min bästa vän) har bråkat, och konflikterna har blivit så stora att vi avbrytit våran vänskap. Ja, jag saknar henne ibland - givetvis, men bäst var kanske det som skedde...
*Jag fick besked från min handläggare att jag kommer att förlora ersättning min HELT - vilket jag fortfarande inte vet så mycket om. Men att förlora 8000 kr i månaden gör ingen människa lycklig.
*Vi har fått en vattenskada i köket, pga ett fel på diskmaskinen.
*Min älskadde katt har dött - sorgen är fortfarande stor!

Och så det sista: blev dödsjuk för 5 dagar sedan. Trodde det var influensa - men när jag vaknade i Söndags så kunde jag inte andas och det värkte i min rygg. Akut in till Jourcentralen - och jag blev inlagd. Det visade sej att jag har fått dubbelsidig lunginflammation.

Jag har aldrig varit såhär sjuk. Aldrig någonsin. Febern låg på 39,9 när jag mådde som dåligast, och jag hade värk i både rygg och ben.

Underbar personal iallafall - stort tack till dom! Idag blev jag utskriven, kom nyligen hem. Orkar egentligen inte sitta här och skriva, men kände att jag hade ett behov av att få skriva av mej....

Jag frågade infektionsläkaren idag om jag kanske fick detta "lättare" pga av allt som även hänt den sista tiden (dom sakerna jag rabblat upp här).
Japp, så är det. Givetvis får man nedsatt immunförsvar när man har mycket stress och sorg omkring sej - OCH - kan man dessutom aldrig säga "Nej" till folk (som jag har svårt för) - då blir det ju ännu värre.

Så nu har jag bestämt mej. Jag tänker prioritera mej själv först. Jag vägrar säga "Ja" bara för att jag har dåligt samvete, eller "bara för att jag ska vara snäll". Ingen tackar mej för min "snällhet"!

Jag vägrar bli såhär sjuk igen, och är detta en bidragande orsak till att jag bl a fick lunginflammation - då blir jag hellre egoist!


1 kommentar: