2011-03-17

Tappat gnistan...

Jag har ingen lust till något. Varken blogga eller annat. Skulle behöva åka på något härligt SPA och bara "göra-ingenting".

Det mesta känns tungt just nu. Tonårsdottern är sur och vrång, Nemo är i värsta trotsåldern, den nya katten skriker sej blå efter att få gå ut i friska luften och sätta på någon vacker honkatt - min man är trött efter jobbet och har fullt upp med vattenläckan i köket....JAG känner mej stressad inför min utförsäkring, och oron över hur våra pengar egentligen ska räcka till i sommar....

Livet suger fett just nu (har blivit smittad av mina ungdomars snack, ursäkta), och jag vet inte hur jag ska få tillbaka min livsgnista. Har ni några tips så är ni välkomna med dom till mej.

Hittade en fin dikt häromda`n förresten:

Återvinning.

Jag tappade en tår en gång, den kommer aldrig åter
och det rinner ständigt nya droppar de gångerna jag gråter.

Jag tappade ett skratt en gång, det kommer ej tillbaka
det ramlade ur min mun och rann ner från min haka.

Jag ska plocka upp mitt gamla skratt och använda det åter
men inte nyttja tårarna igen de gångerna jag gråter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar