2010-07-10

Börjar ökad medicinering i dag. Jag har känt mej orolig dom sista månaderna och har haft önskemål - från läkaren - att öka dosen något.

Tror att oroligheten iof beror på annat oxå - än bara min ADHD. Marcus opereras i september och jag är en sådan person som oroas i flera månader innan det ska hända.
Jag oroas även över hur han ska klara av att börja i en ny skola med mer krav.
Jag är orolig för det mesta - och hoppas att medicinen kan hjälpa mej något...

Jag är inne i en period just nu, där ångesten och depressionen gör sej extra påmind. Jag känner mycket krav och "måsten".

Mitt hår oroar mej. Jag märker att jag blir mer och mer tunnhårig, och jag får ångest av det oxå.

Vikten har jag kontroll över - tack vare viktväktarna - och jag vet exakt vad jag bör stoppa i mej.

Lider jag av Bdd? http://sv.wikipedia.org/wiki/Dysmorfofobi

Är jag "normalt" utseendefixerad? Har det med min ADHD att göra - att jag ständigt hittar fel på mej själv? Har nog inget svar på det.....*****************************

2 kommentarer:

  1. Har det med adhd att göra? är din fråga jag tror själv att det går in i varandra. Är själv lite nere just nu ärter medicier vilket jag itne gillar, men inser att jag måste för att orka . sömn är hos mig en brist vara. Din fixering kan du jobba med: Affirmationer stå vi spegeln och se det vackra i dig prata och affimera säg till dig själv att du är vacker du duger som du är visst i början kommer du säkerligen inte att tro på det men till sist blir det din sanning, Vi äör ju alla gudomliga vi vågar bara inte se det. Det där med oro känner jag oxå igen. Men som min man alltid säger, om det inte är något du kan göra någonting åt just nu så hjälper det inte att du tänker på det. Men jag känner igen det ganska dumt att jobba med saker i flera månader innan det ens ska hända.

    SvaraRadera