2010-07-20

Nu vill jag ha hund. Efter att ha varit hundvakt EN dag och fäst mej vid den hunden - så känner jag ännu mer att jag vill skaffa hund.

Jag vet detta:
*Man blir bunden
*Man får gå ut och gå med den - oavsett väder
*Den kostar pengar
*Man måste ha pli på den
*Skaffar man stor hund så måste man aktivera den och motionera den
*Den kanske fäller hår och jag får dammsuga för jämnan
*Den kanske blir nervös av alla ungar som jag har och då kan den bli aggressiv.


Okej!

*Man blir bunden: Jag är redan bunden eftersom jag redan har djur, och min man och jag har aldrig åkt på semester tillsammans - vi har inte råd och prioriterar annat.
Hunden ska dessutom få lära sej att bli lämnad ensam ett par timmar.

*Man får gå ut och gå med den - oavsett väder: Japp, jag vet. Och jag gör det.

*Den kostar pengar: Självklart. Men då får man spara in på annat.

*Man måste ha pli på den: Det finns kurser för sånt.

*Skaffar man stor hund så måste man aktivera den och motionera den: Jag älskar att röra på fläsket. Springer, cyklar och går för jämnan. Inga problem där heller.

*Om den fäller så måste jag kanske dammsuga för jämnan: DÄR har vi det enda problemet. Jag hatar hundhår.

*Den kanske blir nervös av alla ungar som jag har och då kan den bli aggressiv: Den frågan har vi diskuterat och jag har pratat med en hunduppfödare om detta. Givetvis skaffar man en hund som gillar barn och som inte blir orolig och nervös av ungarna.
Skulle det hända, ja, då får vi ta det beslutet då.
************************************

Det är så märkligt detta när man snackar om att skaffa hund. Folk kommer med pekpinnar och förmaningar direkt och ska försöka sej på med goda råd. Det är bra - MEN när man säger att man är gravid - då jävlar är det ingen som kommer med pekpinnar! Då blir det ett "grattis" istället och "guuuud vad roligt"!

Som om man inte är bunden när man skaffar barn då eller????? Sug på den ni - alla ni som kommer klaga över mitt hundtänkande....

En hund kan du sälja - om den förändras i sitt beteende eller om den blir nervös.Ett barn kan du inte sälja - inte när den växer upp och bli tonåring heller.

En hund blir aldrig alkoholist eller provar droger eller springer ute på nätterna - det kan en tonåring göra.

En hund behöver du aldrig vara direkt orolig över - ditt barn är du ständigt orolig över.
********************************

Jag vill ha hund. Men jag väntar tills jag vet hur det blir på jobbfronten för min man.

Jo en sak till: en hund vill bo i en familj där någon alltid är hemma och någon alltid är aktiv.
Vi är en sådan familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar