2010-07-21

Förbannad var ordet. Förbannad på vården, på samhället och på alla mammor (det finns även pappor) som tar sej rätten att ha "äganderätt" på sina barn.

Man gör ett barn tillsammns. Man gör inget barn ensam. Men vissa föräldrar har tydligen inte fattat det....

Jag ska förklara mej lite närmare:http://www.jnytt.se/nyhet/33754/man-hittad-dod-i-arresten-i-jonkoping

Vet inte om länken fungerar, men det står iallafall i våran lokaltidning om en 46 åring man som hittades död i arresten i Tisdags. Den mannen lärde jag känna för drygt 1 år sedan (kanske 2 år sedan t o m) - skitsamma.

Jag tränade med hans tjej (dom var inte tillsammans när han dog), och det första jag tänkte på var hur oerhört snäll han verkade vara...
Men så är det kanske oftast med personer som har drogproblem - dom är för snälla för den här hårda kyliga världen...?

Jag har fått höra (på ryktesvägar) att tjejen lämnat honom, han har börjat ta droger igen och fått besöksförbud på barnen. Varför det blev besöksförbud vet inte jag, och för att få det beviljat så är det oftast något allvarligt som ligger bakom..

Men det finns många fall där det beviljats besöksförbud trots att det inte ligger någon grund för det och sånt gör mej gråtfärdig. Man har barnen som slagträd - och vem förlorar på detta mest? Självklart barnen! Hemskt.

Killen det står om i tidningen blev anhållen för drograttfylla och besöksförbud. Stackars människa! Men vad bryr sej samhället om det? Killen åker in i arresten och på morgonen hittas han död - han tog livet av sej!

En ensam vilsen kille som inte får träffa sina barn (kanske därför han valde att ta droger igen?) - som kanske egentligen behövde någon att gråta ut hos - istället hamnar han hos polisen där säkerheten är lika med noll!

Varför tog dom inte in honom på psyk? Där det finns personal att snacka med och där risken för att ta livet av sej oftast är mycket liten (om den ens finns?)

I tidningen uttalar sej snuten om att risken för dödsfall i arresten är mycket liten - det är skitsnack! Alla vet att den risken är ganska så stor - folk försöker dagligen och många lyckas. Men säkerheten blir inte bättre för det.
******************************

Det är en stor sorg - hela berättelsen är en stor jävla sorg, och snutens "misslyckande" över deras övervakning, gjorde att en ensam människa tog livet av sej...

Dagen innnan hans död hade han satt in vackra foton på sina barn....:( Tragiskt! Mycket tragiskt.

Tommy hette killen som dog.
Tommy hette han som lärde mej att läsa böcker av Kay Pollac.
Tommy hette han som lärde mej att börja acceptera min diagnos (han led av samma).

Tommy hette killen med ett stort hjärta i en alldeles för hård värld.

Jag saknar dej - trots att jag bara träffade dej ett par gånger. Saknar din värme och saknar din medkänsla för alla människors lika värde. Hade det funnits fler som dej så hade världen sett annorlunda ut....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar