2010-11-21

3 års-trots, jul och tatuering!

Finns det någon 3 års-trots? Japp, folk hävdar det. Och jag tror Nemo har kommit in i denna trotsålder....
Han bråkar om ALLT. Precis allt. Och tålamodet börjar verkligen tryta här....

Min man tycker nog det är värre än mej - han var helt förstörd igår när jag kom hem från loppisen.
Jag kan (oftast) nonchalera Nemos utbrott. Jag kan (hör och häpna) "stänga av" då ,och att "stänga av" ljud har jag aldrig tidigare klarat av. Men just vid utbrotten så försöker jag verkligen - det finns ingen vits med att stå där och skrika på honom - han har ju bestämt sej för att skrika sej hes...

Min man däremot - står oftast och skriker tillbaks. Men alla fungerar vi olika....
*******************************
Jul är det snart och jag hatar julen. Trots det så har jag satt upp stakar i fönstren idaghttp://www.thescubasite.com , men det är bara för att jag gillar ljuset som kommer från adventsljusstakarna....Själva julafton och alla jävla tomtar som tydligen ska förgylla livet - det gör mej bara nervös. Usch. Så något julpynt kommer det alltså aldrig fram hos oss - 1 tomte och fyra adventssljusstakar! Det är allt. Pyntet får andra stå för. Inte hos oss.
*********************************
Den här tatueringen gjorde jag för ca 10 år sedan. Om man går till biblioteket och läser lite om det andliga och om det ockulta, så ser man att denna stjärna är ett "hexagram". Men folk ser stjärnan som en judestjärna, eller flaggan från Israel.
En kille som säljer fisk utanför mataffären Willys - ger mej billigare(och t o m gratis) fisk till mej för att jag går runt med en flagga som symboliserar Israel! Och nu börjar jag bli trött på detta! Riktigt trött.
Så nu ska jag gadda över den, med färgstarka blommor - som ska täcka hela överarmen! Blommorna ska skifta i olika lila nyanser, och bakom blommorna skymtar det fram tribaler. Det ska bli så fint......Desstutom har jag hittat en kanonbra tatuerare - det kan inte bli mycket bättrehttp://www.thescubasite.com





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar