2010-11-25

Headern är klar.....

...och jag börjar bli ganska nöjd med min blogg. Julig och fin- trots mitt hat inför julen.....

Julen är väl egentligen ganska mysig, men den gör mej stressig därför att alla andra stressar runt! Julklappar, julgran, julgodis och julmat! Va fan....Kan inte folk tagga ner lite och låta julen vara en lugn högtid?! Eller är det bara jag som upplever stress kring julen?

Hade jag inte haft några barn, då hade jag struntat i att fira jul. Då hade jag krypit upp i min soffa, stor filt och stor kudde - hällt upp lite glögg och kollat Kalle Anka. Alldeles ensam. Utan krav och utan en massa prassel från julklappspapper.....Bara njutit av lugnet, och skrattet från Kalle Anka och hans vänner. Fy fan vad underbart!

Så finns det då alla dom ensamma människorna som VILL ha någon att fira julafton med....Som gärna skulle byta med mej, och där ljudet av äckligt julklappspapper skulle låta som ljuv musik i deras öron...Så fel det kan bli! Så dumt det blir när jag sitter här och drömmer om ensamheten -borde jag skämmas kanske?

Skämmas eller inte - jag fortsätter stressa runt i affärer och gör slut på pengar på onödiga julklappar - som ingen minns om 1 år....Jag fortsätter - precis som alla andra. Mina barn blir glada - och det är väl egentligen det viktigaste just nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar