2010-11-30

Dag 03 - Mina föräldrar

Jag har haft en vild diskussion med min mamma om att lägga ut bilder på te x facebook...Hon avskyr allt sånt och förstår faktiskt inte folk som lägger ut bilder på sina barn och sej själva - där alla kan se...Därför tänker jag alltså inte "blotta" mina föräldrar härinne. Men jag kan berätta lite kortfattat om dom...

Mamma: är en (egentligen) väldigt varm människa - med ett stort hjärta. Hon känner stor empati för dom som har det sämre än hon själv. Men: det är sånt jag har sett på senare år...
Eftersom hon aldrig velat prata med mej om min far (som var alkoholiserad), så har jag tagit för givet att hon inte tycker ett dugg synd om såna personer...Men det har visat sej att jag har haft helt fel i den frågan.

Hon avskyr tatueringarfree smileys - stackars min lilla mamma som då har en dotter med 15 gaddarfighting smileys, och piercingar och som älskar udda människor! Fast mamma gillar egentligen oxå människor som vågar vara lite annorlunda, men hon förstår nog däremot inte hur man kan utsätta sin kropp för dessa expriment....För själv är hon en person som absolut inte vill sticka ut.
Min mammas bästa ord är nog "ordning och reda"unhappy smileys . Hon har ett enormt kontrollbehov, och hon vill ha rent och snyggt omkring sej (där är vi väldigt lika).
***********************************

Min biologiska pappa: vet jag inte så mycket om. Han dog för ett par år sedan med ett tungt missbruk bakom sej, och jag hann träffa honom 2 gånger under mina 39 år. Men jag tror han var lik mej på många sätt...En varm, generös människa, som nog tyvärr tyckte livet var för hårt att leva...En tatuerad, söndertrasad och alkoholiserad människa - sorgligt men sant.
***********************************

Min styvfar: är världens lugnaste och coolaste människa! Cool därför att han tar det mesta med ro. Jag gillar sånt! Han är som tjuren Ferdinand på julaftonsmiley emoticons .
Orning och reda även hos honom - ekonomisk och stabil. Lugn och trygg. En glädje att ha fått växa upp med honom!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar