2010-11-23

Känslig.

Sedan lilla Nemo kom så har jag blivit jättekänslig - för allt. Jag brukar titta på tv4 fakta - där det oftast handlar om sjuka människor (har alltid tyckt det är intressant med sjukdomar), men nu tål jag knappt se dom programmen längre.....Och råkar det handla om barn - då gråter jag floder.

Man har ju vetat att man kan bli väldigt känslig efter barnafödande, men jag har inte upplevt detta så här starkt tidigare....Jag tål inte ens att folk är kära på tvsmiley icons ! Gråter till "Ensam mamma söker" , som visas varje söndag! Helt sjukt.

T o m min man upplever det....Speciellt när dom visar sjuka barn - då mår han dåligt säger han.
En pappa skulle ge bort sin lever till sin lilla pojk på 4 år - visades på tv4 fakta för ett par veckor sedan - min man fick nästan tårar i ögonenlaughing smileys ....Jisses....Vi gråter tillsammans till tv4 fakta - ni fattar hur det låter va?

Det mesta har nog blivit värre sedan Nemo föddes förresten...Jag har t o m fått mer PMS! Har aldrig behövt äta tabletter mot PMS förut(även om jag har haft det), men nu står ingen i familjen ut med mej om jag inte tar mina tabletter!

Jag blir ledsen om jag hör barnskrik, te x på bussen eller affären. Jag får lust att kidnappa alla barn som gråter! Usch....
Jag blir ledsen när Nemo är ledsen. Om han är ledsen för något han inte får (som han vill ha) så gör det så ont i mammahjärtat att jag vill skrika! Men han kan ju inte få allt han vill ha - det fattar ju t o m jag.....

Hoppas det blir bättre ju äldre Nemo blir - att börja gråta så fort ett barn gråter - det håller ju liksom inte....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar