2010-11-28

Dag 01 - presentera mig själv

Japp - då börjar vi med en liten presentation av mej själv. Hade tänkt vänta tills imorgon, men känner mej lite rastlös så jag skriver nu.

Anette - kallas "Nettan" av många. 39 år och har haft 40-årskris i femsmiley emoticons . Fyra härliga ungar har jag fött! Och mer blir det inte - steriliserade mej för drygt 1 år sedan.

Uppfattas nog av många som väldigt galen. Folk med ADHD blir ju aldrig riktigt vuxna, sägs det - och jag har ju ADHD.

Fick diagnos för 6 år sedan - och mitt liv har fått en helt annan mening sedan den dagen (hur skumt det än må låta). Jag fick ju möjlighet att prova medicin och det var min räddning.
Men: jag är ju faktiskt inte bara en bokstav! Jag är så mycket mer givetvis! En tänkande, envis, empatisk, trevlig och en (ibland) riktigt rolig person. Tror jag iallafall.

Lätt till skratt, men lika lätt för att börja gråta. Känslorna svämmar oftast över....

Hypokonriker - tror jag lider av alla sjukdomar som finns på denna jord! Trots det så älskar jag tv-program där det handlar om sjukdomar. Jag läser om sjukdomar, och jag googlar om sjukdomar. Idiotiskt.

Jag har varit sjukskriven i 10 år. Utmattningsdepression. Jobbade heltid på en stressig fabrik, och tillsammans med pappan till min 11 åring så hade vi tillsammans 5 barn....Det funkade inte för mej. Jag blev helt enkelt utbränd.
Eller "gick in i väggen" som det oxå kan heta...
Men trots att det har tagit lång tid för mej att bli "frisk", så har jag ändå alltid försökt göra sånt som får mej att må bättre. Jag har aldrig gett upp. Kanske har jag min envishet att tacka?

Jag är kreaktiv. Älskar att pärla, och målasmiley emoticons ! Och att skriva poesi såklart! Det lär ni ju märka i bloggen....

Jag älskar att shoppa. Jag älskar skönhetsoperationer. Jag älskar allt det vackra! Och jag älskar livet. Jo en sak till: jag älskar älskar älskar (det tål att upprepas) Joakim Thåström! Jag började lyssna på han under Ebba Grön-tiden, sen blev jag frälst och helt klart tokig i denna karl!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar