2011-02-15

Nedstämd

Mitt humör pendlar verkligen upp och ner just nu....Vet inte om det beror på min oro över utförsäkringen...? Jag kan vara nedstämd som fan ena dagen - andra dagen kan det mesta vara på topp. Skumt.

Eller det kanske inte är så konstigt egentligen? Jag vet ju inte vad som kommer att hända med mitt liv efter maj-månad. Ingen aning. Ingen har berättat, ingen har gett mej någon information - inte ens en broschyr...JAG kan hantera det - jag flippar inte ut (snart kanske jag gör det), men det finns människor som INTE hanterar sånt här. Människor som är sämre än mej. Vem tänker på dom?
******************************

Jag har börjat skriva dikter igen (som ni nog märkt). Jag "fastnar" i intressen - kan aldrig göra något "lagom". ADHD:n? Självklart är det så. Jag vet att det - till största delen - handlar om mitt funktionshinder vad gäller just detta med "lagom". JAG mår inte dåligt av det - det är nog mest andra som stör sej.

Här kommer en dikt (som jag hittat för länge sedan):

Förlåt för allt.

"Förlåt mig om jag vissnar i din kruka,
förlåt mig om jag sparar på ditt hår.
Förlåt mig om jag inte minns imorgon,
förlåt mig om jag glömmer bort igår.

Förlåt mig om jag regnar på din sadel,
förlåt mig om jag målar av ditt bröst.
Förlåt mig om jag skakar, om jag biter,
förlåt mig om jag räfsar bort din höst.

Förlåt mig om jag inte ser din trädgård,
förlåt mig om jag badar i ditt hav.
Förlåt mig om jag åker i din spårvagn,
men förstå mig när jag inte kliver av.

Förlåt mig om jag somnar på din soffa,
förlåt mig att jag alltid stannar här.
Förlåt att jag vill torka dina tårar,
men det tar mig lite närmare där du är.

Förlåt mig om jag nynnar när du sjunger,
förlåt mig om jag skriver i din bok.
Förlåt mig om jag inte släpper taget,
förlåt mig, jag är inte riktigt klok.

Förlåt mig om jag vattnar dina blommor,
förlåt mig om jag håller dig för hårt.
Förlåt mig om jag står för tätt intill dig,
förlåt mig om du känner dig för kort.

Förlåt mig om jag skakar när du fryser,
förlåt mig om jag tittar när du sover.
Förlåt mig om du tror att jag är doktor,
men jag vill bara lyssna på ditt hjärta.

Förlåt mig om jag sörjer när du åker,
förlåt mig om jag pratar när du skriver.
Förlåt mig om jag kysser dig i tanken,
men det tar mig lite närmare där du är."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar