2011-02-04

Fy fan....

...börjar jag mitt blogginlägg och skänker - återigen - en elak tanke till Herr Reinfeldt som gör livet ännu värre för dom sjuka och utslagna. Varför sköt dom Olof Palme som hade ett så gott hjärta? Herr Reinfeldt borde kanske få sej ett skott istället.....Och jag skiter i om det är hemskt skrivet - det han gör mot mej och min familj efter min utförsäkring är fan ruttet!

Jag fick precis veta att jag kanske blir helt utan ersättning i 3 månader! I 3 hela jävla månader! Tack vare det nya systemet som Moderaterna fixat till så jävla bra!
Moderaterna ville minska socialbidragstagare - istället lär bidragstagarna ha ökat pga deras nya system! För hur fan har dom tänkt sej att vi ska få ersättning efter utförsäkringen????

Reglerna är nämligen dessa: för att få rätt till ersättning från A-kassan så måste du har varit medlem där i 12 månader! Sjukt! Riktigt sjukt!

Jag läser på Aftonbladet - där står det om alla dom människorna som "fallit mellan stolarna" och inte har rätt till ersättning av olika skäl, efter deras utförsäkrning - ska jag behöva bli en av dom???

Fy fan säger jag bara.

Hur ska vi klara huslånet och kunna försörja ungarna - med EN lön???? Ska jag behöva trotsa systemet och söka heltidtjänster redan NU - innan jag ens blivit utförsäkrad - för att vi ska klara oss i sommar?

Jag har kollat under "Personlig assistent" på arbetsförmedlingen idag - där krävs körkort!
Lokalvårdare finns inget i Jönköping. Och allvarligt: vem fan vill anställa någon som varit hemma i 10 år, utan utbildning och psykiskt sjuk? VEM?
Vad skriver jag i mitt CV?

"En dampmorsa med kraftig ADHD - söker arbete hos er som personlig assistent för lilla Nils - 8 år ! Inget körkort men jag kan läsa busstidtabellen, ingen erfarenhet av yrket men trevlig, social och ibland svår panikångest."

Snyggt CV va? Skitsnyggt!

Jag förstår att folk tar livet av sej. Verkligen. Detta är för jävligt. Riktigt för jävligt. Åt helvete rent ut sagt.

Jag hade tänkt gadda mej i mars - åt helvete med den drömmen! Åt helvete med alla goa fikastunder på stan med mina vänninor, åt helvete med läkarbesök och KBT! Hur fan ska jag har råd att gå till en läkare???
Tänderna kommer att flyga av (dit har jag definitivt inte råd att gå)! Knappt råd att borsta dom för helvete.....

Jag mår riktigt illa av denna situation. Jag mår illa. Jag mår verkligen skit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar