2011-02-12

Livet traskar vidare....

...oavsett om jag vill eller inte - men just nu VILL jag. Känner mej piggare.
Jag har fått en ny hobby; att virka såna här urgulliga "Amigurumi":


Svårt är det - riktigt svårt - och har man aldrig läst en virkbeskrivning förut så känns det som att läsa Italienska. Men skam den som ger sig! Jag tror det är jättekul när man väl kan det.
*********************************
Snart är det faktiskt VÅR - även om det inte känns så. Snön ligger som grädde runt en tårta - men räknar man månaderna så är det inte långt kvarjapanese smileys! Underbart!
Min sommar blir väl inte lika underbar som alla andras kanske, eftersom vi inte kommer att ha råd att åka någonstans - men vi får bita ihop och kämpa....För det är det livet handlar om? Att kämpa - att aldrig någonsin ge upp?! JAG tänker då inte ge upp iallafall! Jag älskar livet - trots alla motgångarfree smileys.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar