2011-02-12

Lite poesi såhär på kvällen...

"Jag är så jävla trött
på den här alkoholkulturen
när 16-åringar står och spyr
i kön till nattbussen.

Är så jävla trött
på när druckna människor
inte kan låta bli att
slå på varandra.

Är så jävla trött
på att man inte kan få
en lugn stund en
fredagskväll på väg hem.

Är så jävla trött
på att man inte kan accepteras
som nykter när man
väntar på nattbussen.

Är så jävla trött på
druckna folks irriterande
kontaktförsök på natten.

Är så jävla trött på
att behöva gråta över
hur flickor reducerar sin
personlighet
i alkoholdimmor.

Är så jävla trött på
att kvinnor inte kan smälla till
de berusade mentala småpojkarna
rakt i kuken som de förtjänar
när de klämmer dem på
brösten.

Är så jävla trött på
idioter som är så berusade
att de inte kan acceptera
kvinnor som individer.

Är så jävla trött på
den här alkoholkulturen
som fyller gatan med glassplitter
och livet med människosplitter."

***********************************************

Min vän ångesten...

"Ångest, ångest och ångest
prestationsångest, social ångest,
fulångest, felångest,
ja ångest, älskade stora ångest,
du är den enda jag har kvar..."

***********************************************

Nu ska jag vara stark.

"Jag vill inte anpassa mig,
vill inte följa alla satans mönster
och föreställningar
om hur man ska vara
för att få ta plats.

Jag tänker inte krypa ihop
tänker inte böja mig.
Här är jag,
mindre yta accepterar jag inte.

Och jag ska vägra vara vacker
smal och intellektuell.
Tills det bildas nån logik
och mening
i begreppen.

Nu ska jag vara stark,
och mitt hår får vara kort
och magen får vara mjuk
och mina byxor får vara
bekväma.

Och jag får sparka
idealen
rakt i ansiktet

för dom respekterar mig inte."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar