2011-02-05

Jag fortsätter....

.....mitt klagande över dom nya sjukförsäkringsreglerna.

Hur motiverad tror folk att man egentligen är att arbetsträna/praktisera - med noll kronor på fickan????? INTE NÅT!
Vad har jag för krav på mej om arbetsförmedlingen erbjuder mej ett jobb? INTE ETT ENDA JÄVLA KRAV!
Får du A-kasseersättning så kan du förlora din ersättning om du tackar nej till ett jobb - vad kan jag förlora? Ingenting - jag har ju redan förlorat! Jag har redan förlorat och regeringen lär dröja med sitt beslut om hur vi som är nolltaxerade - ska få ersättning. Dom lär dröja därför att dom ingen fundering har hur det ska gå till! Bra jobbat Reinfeldth! Riktigt bra jobbat!

Jag ringde till Moderaterna i Stockholm igår. Fick prata med en kvinnlig "sak" som tycktes tro sig veta det mesta om sjukförsäkringen. Hon lovade att dom skulle försöka fixa någon slags lösning till oss som hamnat så här snett i systemet, men hon visste inte NÄR.

Skulle det här få mej att må bättre? Skulle det här få mej att på något sätt bli mer motiverad till att ens FÖRSÖKA komma utanför hemmet?
Skulle ni vilja jobba gratis? Vem fan vill ens arbetsträna gratis?

Den här situationen gjorde mej sjukare. Mycket sjukare. Jag har faktiskt lust att lägga mej ner och dö. Hade jag haft modet till att hoppa från högsta berg så hade jag gjort det.

På återseende.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar