2010-03-11

Grisblek.


J ag vet det. Men jag vill inte få en massa kommentarer om det.

Jag var en gång i tiden - på 80-talet närmare bestämt -besatt av solarium.( Jag blir lätt besatt av saker som jag gillar.)
Jag solade, solade och solade, både inne och ute. Jag var chokladbrun - mitt i vintern. Snyggt? Nä, inte ett skit. Men jag såg inte att det gick till överdrift...

Så mötte jag en fd arbetskamrat till min man, för ca 1 halvår sedan. Eller kanske 1 år sedan (minns inte). Personen i fråga, hade fått hudcancer....Jag blev LIVRÄDD! Fullkomligt jävla livrädd - sprang hem och lovade mej själv att ALDRIG mer sola solarium!

Att en person fått mej att tänka till så - det har aldrig hänt förut...Och det kanske är tur? För med min ljusa hy och mina många leverfläckar - så ligger jag faktiskt i riskzonen för att utveckla hudcancer...Och jag vill faktiskt se mina barn växa upp. Jag vill åldras. Jag vill vara frisk. Därför gjorde jag ett val den dagen: att aldrig mera sola. Inte i solarium iallfall....Och jag har inte solat sedan jag mötte den personen.

Men istället för att ge POSITIVA kommentarer - så får man negativa kommentarer uppslängda i ansiktet!
Jag vet att jag är ljus, lite rödlätt med fräknar och väldigt blek. Men det är JAG och jag vägrar använda brunkräm bara för att andra ska tycka om mej! Skärp er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar