2011-01-03

Året började med illamående.

Typiskt. Vaknar upp på nyårsdagen med illamående och frossa. Mannen oxå. Kanske var det en släng av maginfluensa vi fick - jobbigt var det iallafall.

Idag har jag känt mej piggare och städat ut hela julen! Underbart! För mej är julstämningen över när julafton är över. Känner verkligen inte för att ha julsakerna uppe flera veckor till....

Trött på snön är jag. Trött på alla förbannade helgdagar är jag. Idag gick Nemo till sitt "vanliga" dagis - och jag börjar faktiskt få krafterna tillbaks...Känns skönt. Men på torsdag är det ju röd dag igen och ungen ska vara hemma - och jag vet att det låter illa när jag beklagar mej över Nemo hela tiden - men han behöver rutinerna! Han fungerar så - jag fungerar så. Både han och jag hatar tydligen "röda" dagar mitt i veckan - han blir galen - jag blir ännu galnaresmileys !

Snart börjar ju även skolorna - känns oxå skönt. Snart blir livet som vanligt igen och ingen är gladare än jagfree smileys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar