2011-01-05

Fördomar och "vuxenpoäng"...

Jag fick ett sms igår. Ett av många givetvis, men i detta stod det att "vuxenpoängen" halkade ner ganska så rejält, eftersom jag vill töja mina öron....Vuxenpoäng? Jag vet att min vän skrev en smilyes efteråt, men jag vet oxå att det ligger ett uns av allvar bakom den meningen...Så att töja öronen är att få mindre "vuxenpoäng"??smileys
Om jag prenumererar på "Vi i villa" så går vuxenpoängen upp då eller? *pust*

Varför dessa jävla fördomar? Varför måste alla vara stöpta i samma form för att få bli accepterade?

Min man höll på att trilla av stolen igår när jag berättade att jag skulle töja mina öron. Som om jag hade mördat någon!

- Pleeeease - jag är inte kriminell - jag vill bara töja mina öron! Varför denna chock???????

Varför inte istället njuta av att alla människor är olika? Varför inte istället önska sej modet som dom udda människorna faktiskt har? Dom vågar sticka ut - dom vågar gå sin egen väg! Coolt för fan! Och det har inte med någon jävla ålder att göra! Inte ett dugg!

Jag älskar att exprimentera med min kropp! Och jag kommer att fortsätta i all oändlighet - tycker du inte om det du ser så stick! Ingen tvingar dej att titta!

Jag vet att jag inte kan förändra världen. Ändå blir jag lika frustrerad varje gång....

Man behöver inte älska det man ser - men man kan acceptera att alla människor är olika! Acceptera och insè att du inget kan förändra! Och lever du med ett gott hjärta till alla människor, så bli du oxå själv en lyckligare människa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar