2011-01-28

Strattera....

...heter den medicinen som jag äter mot min ADHD.

Första halvåret var jag så trött att jag trodde jag drabbats av någon allvarlig åkomma...Jag sov jämt. På dagarna sov jag flera timmar - och på kvällarna var jag tröttare än tröttast.
Jag frågade min läkare om det kunde bero på Statteran. "Nej" blev svaret. Och läste man i fassen så kunde jag inget hitta om trötthet heller....

Jag gick till vårdcentralen för att ta prover - något fel var det ju säkert!
B12-brist trodde dom. TRODDE. För det visade inget på blodproverna.
Jag började käka B-vitamin. Inget hjälpte. Däremot började jag få håret tillbaka (som jag hade börjat tappa sedan Nemo föddes). Men piggare? Nepp.

Jag har knaprat Strattera i över 1 år, och jag kan fortfarande slockna mitt på dagen. Och svaret fick jag när vi var på möte hos BUP häromdan, angående Marcus:

Vi satt (som vanligt) och pratade om eventuell medicin till pojken, men eftersom det mesta är lugnt kring honom nu så ansèr inte jag att han behöver någon medicin - däremot kan det vara bra att få lite information.

"Blir Marcus nedstämd av Concerta så finns det ju alltid Strattera att få. Problemet är att man brukar bli så TRÖTT av Stratteran, och då kanske skolarbetet blir lidande".

???????????????????????????????????????????????

BLIR MAN TRÖTT AV STRATTERAN???? Hörde jag fel??????

Min läkare har ju alltid hävdat att tröttheten INTE beror på Stratterna och nu sitter en barnläkare här och säger precis tvärttom!!!! Jag fattar absolut ingenting......

Ska man alltså inte ens kunna lita på sin läkare längre? Överläkare dessutom! Hur vågar jag ens fortsätta ha henne som läkare???

Här har jag istället kutat runt till andra läkare för att få svar om min trötthet - när det egentligen handlar om min medicin! *pust*

********************************************
Jag var på inredningspraty igår hos grannen och fick se sååå fina grejer till hemmet! Skulle vilja ha allt, men det blev detta:




Hyllor i form av bokstäver att sätta på väggen. Underbart snyggt. Hade jag haft körkort så hade jag blivit säljare för detta företaget - inredning är min grej! Man blir glad ända in i själen av att titta på vacker inredning.

1 kommentar:

  1. WOW!! Vilka underbara hyllor!! Skulle passa bra hemma hos oss;-)

    SvaraRadera