2011-01-13

Sorgen...

...över att inte kunna få fler barn - blir påmind varje gång jag ser små nyfödda underverk på tv te x....Jag känner verkligen en stor sorg! Jag ångrar inte mitt beslut, när jag valde att sterililsera mej - orken för fler barn finns inte. Men skulle jag tänka med hjärtat och följa hjärtat - ja då hade jag nog varit gravid nu....

Jag blir rädd och får t o m panik när jag tänker på att Nemo snart inte är liten längre. Jag blir jätterädd! Jag vill att han ska stanna i den åldern han är i nu!

Snart kommer jag aldrig mer byta en blöja. Jag kommer kanske aldrig mer koka vällingflaskor, vyssa och läsa godnattsagor, aldrig mer gå till BVC, aldrig mer ge AD-droppar och aldrig mer prata med andra föräldrar om kolik.

Jag saknar det. Jag saknar stunderna med Nemo när han låg och gurglade i min famn, när han somnade i min famn och när han vaknade i min famn. Jag saknar mitt älskade lilla gny när han skrek nätterna igenom därför att han hade mardrömmar och ont i magen....Jag saknar allt det där - trots att det var en tuff tid att gå igenom!

Så känslosamt det blev helt plötsligt....Jag borde nog läsa detta inlägg - om och om igen - särskilt dom gångerna då jag är trött på lilla Nemo. Han kan ju faktiskt inte hjälpa att han vill så mycket och kan så litesmiley emoticons ...



"Det luktar
litet barn här.
Det luktar
som av lakan
täcken
och små svala
kuddar.
Det luktar
litet barn här.
Det luktar
spända kinder
liten mage
skrovliga små skinkor.
Det luktar
litet barn här..."

2 kommentarer:

  1. Jag har oxå megaångest över att min lilla kille inte är så liten längre(5år fyllda). Jag är rädd för den dagen han inte längre vill ligga och mysa och kramas som han så gärna gör nu. Så jag passar på och njuter av varje sekund!!!

    SvaraRadera
  2. Vi får passa på att njuta Sophie :)

    SvaraRadera