2011-01-21

4 mm....

...håller jag på att töja just nu - och det gör faktiskt inte ont! Jag trodde det skulle göra skitont att töja (vad man hört), men icke. Kanske för att jag töjer så försiktigt och sakta?

Livet rullar på - det händer inte så mycket - har därför inget att blogga om. Trist. Jag skulle behöva dom där "30 dagar - 30 inlägg" just nu, någon som kan göra en ny kanske? Jag har nämligen ingen fantasi just nu...

Här kommer lite poesi iallafall :

"Ovanliga människor söker jag.
Människor som har korta jeanskjolar mitt i
vintern,
klipper håret i läckra frisyrer.
Som högt säger vad de tycker trots att det
inte passar.
Människor som lever ut sina lustar och
sina begär,
provar lite här och lite där.
Målar köket svart bara för att det regnade
ute den dagen,
målar sovrummet rutigt och sen ringer för att
berätta om sin psykedeliska kick.
Som inte har körkort vare sig till väg eller
kök.
Som dricker vin långt in på nätterna,
men inte fattar varför huvudvärken
aldrig släpper.
Vars familjeproblem är både besvärliga
och pinsamma,
som har gått i terapi och alltid
försöker få andra att börja.
Vars kärleksliv är en ständig
katastrof
och som gärna skrattar högt
på bussen.

Ovanliga människor söker jag,
människor lika ensamma och ovanliga
som jag..."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar