2010-10-16

Höstdepressionen.....

...smyger sej på - ändå älskar jag mörkret...Folk som har höst/vinterdepression brukar inte gilla att det mörknar så tidigt på kvällarna - men jag känner mej lugn av mörker. Det jag inte gillar är kylan, och att man blir så trött. För trött blir jag. Något så oerhört....Vill sova jämt och helst gå i ide.

***************************
En tant från kommunen var på besök hos mej häromda`n. Hon jobbar inom psykiatrin och försöker få ut "oss" på arbete eller i studier.
Hon verkade väldigt angelägen om att jag skulle ut i arbete. Men min psykolog säger nej. Undrar egentligen vem försäkringskassan lyssnar på? Det gör mej lite orolig...Jag känner mej nämligen inte alls redo just nu. Inte något. Känner mej bara jävligt stressad över hela min situation.

Tänk om jag blir en av dom alla som tvingas ut i arbete trots att jag inte är redo? Regeringen gör det ju inte lättare direkt. Hade hoppats på en röd-grön regeringen givetvis - men folket ville annorlunda. Konstigt, tycker jag......






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar