2010-10-02

Nu har jag hållt på att mixtra med min blogg i flera dagar - aldrig blir jag nöjd. Jag letar bloggbakgrund på nätet, men helt plötsligt finns det för många att välja mellan....smileys

*************************

Jag funderar på hur länge försäkringskassan tänker ha mej som sjukpensionär....Jag är inne på 11:e året och jag känner - vissa dagar - att jag skulle behöva börja arbetsträna. Jag behöver träffa arbetskamrater och jag behöver känna att jag "gör något med mitt liv".

Samtidigt så undrar jag var jag ska få orken ifrån? Jag har ju hus och familj att ta hand om oxå....Och finns det ens någon arbetsgivare som vill ha mej?

*****************************
En liten dikt om hur det kan vara att ha ADHDfree smileys :

"Allt som var galet - det gjorde Melker,
gick ut i snöstorm utan skor.
I postens låda han en gång stjälper
en flaska ketchup och den var stor!

Han drack en röd saft, som ej var blandad
och flera glas, men rör ingen min!
Vår granne ringde - det var ju standard:
"Hur har ni fostrat ert himla glin!"

Han börja`skolan - ty så`n är lagen
med hejdlöst pladder i sanslös skur.
Hans fröken kämpa, men såg sig slagen,
och blev så tjatig och arg och sur.

"Sitt stilla Melker - slut`upp att spralla",
sa lärarinnan - sån grinig tant.
"Va`tyst i klassen, det vet ju alla"
men icke Melker - han är en klant!

Och grabben läser ju som en kratta,
kan inte stava en mening rätt.
Vad gör man med den som blott vill fnatta,
hur får man i honom något vett?

Nå fröken tröttna`- sånt är ju mänskligt.
"Nu slutar Melker - eller så jag!"
Att flytta fröknar är rätt känsligt,
så Melker flytta`visst nästa dag.

Det var nog då som han tappa`modet
stod inte ut mer, med alla krav.
Det hände något - vem kunde tro det,
han blev en sjöman på världens hav."

Ha det gott alla underbara vänner !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar