2010-10-06

Min vän Tina.....

....var här på besök en stund idag - vi pratade en hel del om vårat funktionshinder, och hur det vore att börja arbetsträna....

Jag VILL börja arbetsträna, men förstår inte hur jag ska orka...? För mej räcker det med ett möte på BUP eller skolan, för att jag resten av den dagen måste sova i flera timmar. Det tar så mycket energi från mej - och tanken på att inte ens hinna med det jag gör hemma nu, gör mej orolig och framkallar ångest.

Besöket idag gör mej trött (även om det var supertrevligt). Föräldramöten gör mej alldeles utmattad, BUP-besök likaså.
Sjukhusvistelsen med Marcus - jag har sovit flera timmar varje dag sedan jag kom hem.

Gå och shoppa gör mej utmattad. Åka in till viktväktarna för vägning (1 ggr/veckan) gör mej utmattad, fara iväg på kalas för att någon fyller år - gör mej utmattad.

Jag har däremot förstått att vi med ADHD är väldigt olika. Jag har en annan vän, där livet snurrar för jämnan och hon verkar inte "fara illa" av detlaughing smileys .....Hon går i skolan, ska eventuellt även börja jobba samtidigt, hon lämnar och hämtar sina 3 barn på dagis/skola, hon har tusen projekt på gång och dessutom går munnen i 110! Jag förstår inte.....? Själv blir jag trött bara av tanken....

Kanske är det så att hon inte kan ta det lugnt - eller vågar? Kanske är det då hon hamnar i komamad smileys !

*********************************

Min medicin gör mej något mer passiv, det ska erkännas. Men: jag har aldrig haft tusen projekt på gång - har jag det så har det slutat med att jag ligger i djup depression i flera veckor. Jag fixar det helt enkelt inte. Så hur arbetsträningen ska se ut framöver - det är mej en gåta....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar