2010-12-02

Dag 05 - Vad är kärlek

Kärlek för mej är något stort och ganska komplicerat...Och dom som betyder mest i mitt liv är min familj - självklart! Mina barn och min man har jag så stor kärlek till att jag tror jag ska brista inutifree smileys !

Min mamma, styvpappa och bror känner jag oxå en stor kärlek till. Dom som alltid finns för mej när jag behöver det....

Kärleken kan göra jävligt ont oxå....Jag har blivit sviken, bedragen och lurad. Många gånger. Och det gör lika ont varje gång. Kanske det oxå är därför jag har så svårt att visa min kärlek - jag har lättare för att pränta ner på papper....Denna låt säger en hel del om vad kärlek är:





Avslutar med lite poesi:

"Du ska bara veta...
att jag ser på kärleken som ett virus.
En avancerad form av körtelfeber som
välbekant smittas på kärleks vis genom
kyssar.

Du kan dock vara lugn - jag ser nämligen inte dig
som en svullen lymfkörtel.
Du är faktiskt vackrare än så.

Hoppas du inte ansèr mina ord vara alltför
påtagligt ironiska. Ofta går kärlek och
ironi hand i hand.

Detta förringar dock inte på något vis mina
känslor för dig.
Det var ju ändå du som öppnade mitt
hjärta och formade det för att ge plats
till hela ditt väsen,
så släpp inte taget är du snäll för
då förblöder jag.

Du ska ha klart för dig...
....att jag har välkomnat vartenda
symptom av denna älskvärda sjuka.

Jag visste nämligen att den enda som höll i
antibiotikan var du
och jag insåg snart att du inte
hade en tanke på att bota mig.

Jag ser att du är lika drabbad som jag är.
Mitt enda hopp är att du inte är
hypokonriker."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar