2010-12-24

Nöjd med julafton

Japp. Det var riktigt trevligt. Kände mej trött dom första timmarna och funderade på hur fasen jag skulle överleva dagen med allt folk...Men - som oftast - så blir det trevligt.
God mat och trevligt sällskap. Vad mer kan man önska?

I morgon firar vi "julafton" med mina föräldrar - det ska bli kanon. Det kändes konstigt att fira jul utan dom - har ju kollat Kalle Anka med min mamma sedan jag föddes för tusan! Så visst var det en sorg...Men julafton behöver ju inte firas just på "julafton" - julen är ju lång....

Vi har minskat på julklapparna - det kändes bra. Och jag hoppas det kändes bra även för våra barn...? Det funkar inte att ge bort klappar för 1000-tals kronor varje jul - vad lär man sina ungar då? Och det viktigaste är väl ändå sällskapet och den mysiga stämningen - och tomten. För tomten knackade snällt på våran dörrparty smileys , och Nemo var överlycklig! Han blev verkligen såld på tomten - han kommer prata länge om denna jul. Underbartsmiley icons !

God fortsättning. Återkommer i morgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar