2010-12-07

Spindelfobi

Just nu står det en mugg på toalettgolvet. Under muggen finns det en stor svart spindel. Jag vågar alltså inte döda den - hatar smacket när den trycks sönder....Alltså sätter jag (snabbt som fan) en mugg över den, och inväntar min man....Han kommer ju hem från jobbet snart, och då får alltså han "ta hand" om kräket....

Min mamma skrek så fort hon såg en spindel - det är ett starkt minne jag har från det jag var liten. Hon gallskrek - hjärtskärande. Och jag trodde spindlar var farliga och kunde bitas.
Nu vet jag att dom flesta spindlar är ofarliga, men rädslan för detta hemska djur har satt sej hos mej - och jag får nog skylla lite på min mamma....Tyvärr.


Jag önskar så att jag kunde bli av med min spindelrädsla men tydligen är det lättare sagt än gjort.


En sak har blivit lite bättre iallafall: förr kunde jag inte ens se en spindel på tv - det kan jag nu. Jag kan t o m googla på olika sorters spindlar (bilder) utan att få rysningar....Det är positivt. Men när dom börjar husera i mitt egna hem - då får jag nästan en svimmningskänsla...


Jag tittade på ett program häromda`n - tror det handlade om sjukhus, där en man hade fått in en spindel i örat. Där trodde jag att jag dog! På riktigt! Va fan! En spindel kryper in i örat - skulle man överleva det????? Tänk att behöva åka in till akuten - först 20 minuters bilfärd, sen ett par timmars väntetid på akuten - MED EN SPINDEL I ÖRAT! Nä, fy fan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar