2010-12-04

Dag 07 - Min bästa vän


För 10 år sedan mötte jag en liten, nätt tjej på krogen - som sedan visade sej skulle bli min allra bästa vän. Jag vet egentligen inte vad det är som gör att jag föll så för henne- kanske är det våra likheter? Vi tänker och tycker - i mångt och mycket - väldigt lika. Dessutom har vi ADHD båda två.

"Lika barn leka bäst" heter det, men egentligen stämmer inte det när det gäller mej. Jag brukar nämligen inte klara av att umgås med folk som är lika impulsiv och okoncentrerad som jag - men med denna tjej är det annorlunda. Vi finner styrka hos varann.


Därför älskar jag dig.....

"Jag älskar dig
ej blott för vad du är
utan för det jag själv är
i din närhet.

Jag älskar dig
för den sida hos mig
du låter framträda.
För att du
för in din hand
i mitt överfyllda hjärta,
och
utan att fästa dig vid
de dåraktiga skröpliga ting
som du ej kan undgå
att skönja därinne,
drar fram i ljuset
alla de sköna ting
som ingen annan
har sökt efter
tillräckligt djupt
för att kunna finna.

Jag älskar dig
därför att du hjälper mig
att skapa fram ur mitt livs
bråte:
Ej ett värdshus,
men ett tempel ur alla mina
dagars gärningar.

Ej en vanära
men en sång.
Jag älskar dig
därför att du gjort
mer än någon troslära
kunde ha gjort
för att få mig god
och mer än något öde
kunde ha gjort
för att få mig lycklig.

Du har gjort det
utan en antydan
utan ett ord
utan en vink.
Du har gjort det genom att
vara dig själv.
Kanske just detta är vad som
menas att vara en vän...."




1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag hamnade här efter att ha sökt nätet runt, efter info om barn och sömnstörningar. Har en lliten knodd som vaknar varje timme nätterna igenom. Vi bor i Jönköping, och därför är jag nyfiken på om du kan tipsa om någon läkare/vårdcentral som gett bra hjälp till er. Eller om det finns ngn du inte rekommenderar? Förstår om du inte vill skriva ut det, men maila gärna en rad om du har tid!
    karin_r_@hotmail.com

    Skönt att ni fick hjälp till sist, även om det tog tid!

    SvaraRadera