2010-12-23

Dag 25 - Det här är jag bra på

Även om mitt självförtroende inte är det bästa, så finns det dock saker som jag ansèr att jag är bra på - och som även andra säger att jag är bra på:

Att skriva: och en vän till mej berömde mej för inte alls så länge sedan - för mitt skrivande. Men det man gillar - det är man ju oftast bra på.
Jag har ju skrivit dikter och noveller från det jag var 11 år - och det har ju utvecklats.

Att teckna: fast det var länge sedan nu. Men jag vet att jag kan.

Jag är nog egentligen ganska duktig på det mesta - om jag får pyssla med mina händer. Om jag däremot måste sätta mej i skolbänken igen och läsa - då går det sämre. Mycket sämre. Tror jag. Kanske beroende på vad det är för ämne givetvis....

Jag har ju läst mycket psykologi - på egen hand och måste väl erkänna att jag börjar förstå människans psyke mer och mer.
Jag har läst om ADHD - och kan en hel del om det oxå.
Så hade jag fått prov i dom ämnena så kanske jag hade lyckats brasmilies

Nu tänker jag önska er alla en God Jul iallafall! Vet ju inte om jag hinner blogga i morn......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar