2010-12-10

Dag 13 - Det här får mig att må bättre

Det som får mig att må bra - just för stunden - är godis! Jag älskar ju godis i alla dess former, och skulle nog kunna leva på det....Men - sen kommer den förbannade ångesten. Ångest och rädsla över att jag kommer gå upp en massa i vikt, och att jag inte ska ha motivation till att gå ner skiten....

Det som oxå får mej att må bra - utan att ångesten kommer - är givetvis när jag tränar! Jag tränade på gym för ca 1 (?) år sedan och tränade då 5 pass/veckan. I början hade min träning ett syfte - att gå ner i vikt - men sen blev det ett beroende (som med allt annat jag börjar med!)

Träningen blev en del av min vardag - jag slutade på gymmet av ekonomiska själ (min man blev arbetslös).
Och för att inte tappa mitt behov av träning så köpte jag mej en crosstrainer, dessutom blev jag medlem i Viktväktarna. Och där rasade jag - helt plötsligt - i vikt! Tydligen var det maten som var boven till att jag inte gick ner när jag tränade + att jag tränade "fel" - genom att gå på spinning (som bygger benmuskler), och body pump. Jag ville ju gå ner i vikt - inte bygga en massa muskler.

Jag mår egentligen som allra bäst när jag äter sunt och rör på mig alltså! Det är så jag vill leva - och jag är livrädd för att bli tjock. Ändå trycker jag i mig godissmiley emoticons . Men sockerbehovet är stort, och jag får faktiskt abstinens när jag inte får äta något sött....

Jag vet att det ska finnas tabletter på hälsokost för att sockerbehovet ska minska - tänkte jag skulle testa det. Det kan ju inte bli värre än detta iallafall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar