2010-12-26

Varit hos kära svärmor....

...och ätit lutfisk. Jättegott och jättetrevligt på alla de sätt - utom EN sak: röken. Hon röker under fläkten - men fläkten måste vara dålig som satan - man stinker som värsta askkoppen efteråt....Jag mår riktigt dåligt av skiten. Huvudvärk och illamående.

Jag slutade röka för 6 år sedan - och har blivit värsta gnällkärringen sedan jag slutade - hatar rökning och fattar faktiskt inte hur folk kan stoppa den skiten i munnen - frivilligt. Trots att jag alltså har varit en storrökare en gång i tiden....

Jag tror alla kan sluta - det handlar om viljan. Finns inte den så funkar inget. Men varför finns inte viljan hos folk då???? Det är ju t o m bevisat att rökare blir mer stressade av att röka - man har ju alltid trott att cigaretter lugnar förut, men ska man tro forskare så är det alltså motsatsen.
Ändå fortsätter folk att röka!??

Varför jag rökte? Ingen aning. Tyckte väl det var gott och jag trodde att jag blev lugnare - t o m min läkare som utredde mej för min ADHD sa att jag borde fortsätta röka. Helt sjukt hur en läkare kan tycka att man ska röka om man har ADHD! Jisses!

Det är en hetsjakt på rökare idag och jag tycker det är bra. Skitbra. Vi vuxna ska ju vara en förebild för våra barn och ungdomar och jag vill inte att mina ungar börjar med den skiten! Och jag tänker fortsätta med min hetsjakt och jag tänker fortsätta predika för folk hur äckligt det luktar!

Jag älskar min svärmor. Jag älskar att åka till henne och jag älskar att umgås med henne. Men jag hatar röken. Tyvärr tycker många rökare att man inkräktar på dom som personer bara för att man har en åsikt om deras nikotinberoende. Synd. Så är det givetvis inte. Men som ickerökare har man inget val om man vill umgås med dom som röker - jag måste dra in den förbannade skiten i mina lungor, och det kan kännas smått irriterande....För att inte tala om vad mina barn måste dra in! Ännu värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar